2014. június 15., vasárnap

Hol vagy világszínvonal? - avagy Devil 12

Az idei Devil Tuning Találkozó felhozatalát és a kilátogató autótulajdonosok ízlésvilágát, minőségérzetét mi sem mutatja be jobban, mint az, hogy a Bogár híján, anyukám Peugeot 206-osával látogattam ki, és amikor indulni készültem, egy figura kiugrott elém és megállított, hogy lefotózhassa. Nem mondom, most kapott egy teli polírt az autó, valamint nyáron egy nem gyári felnigarnitúrán gurul (ötküllős, 14-es Enzo, aminek mindössze az a célja, hogy külön felnin legyen a nyári és a téli gumi), de nem mondanám, hogy az a jármű, amelyet egy tuning találkozón észre kellene venni.


De hát a gyári magas, rózsaszín felnis Suzuki, a rozsdás motorháztetős BMW és a matrica tuninggal rácsingosított Civicek tulajdonosai körében az 1.1-es francia városi huttyogó ezek szerint nagy szám... És ez baj. És ez főként ízlésbeli probléma, amin úgy tűnik, hogy az elmúlt évek javuló tendenciája sem volt képes javítani. Még mindig inkább költenek pénzt morcosított motorháztetőre, karbonfóliára és lambo-ajtóra, mint mondjuk egy drága felnire és a 4 centis ültetést eredményező vágott rugó helyett egy értelmes futóműre. Persze jön a kifogás, hogy a pénz... Amit teljes mértékben el is fogadnék, ha nem költenék el ugyanazt az összeget (vagy akár sokkal többet is) a különböző idejemúlt, de semmiképp sem szép megoldásra.


Ahogy a magazin jelenlegi számában, az AMTS beszámolójában megemlítettem, a hazai autóépítés kezdi felvenni a ritmust a nemzetközi szinttel, ám a helyzet az, hogy egyelőre ez csak egy válogatott keresztmetre vonatkozik. És nem is feltétlen azzal van a baj, aki a mai napig használja a mára elavult stílusban épített autóját (hiszen az ő szemében minden bizonnyal még szépnek számít a saját alkotás), hanem azokkal, akik a világot szemellenzővel bámulva, az egyediség jegyében 2014-ben még mindig beépítik a bőrbe csavart monitort a műszerfalba, valamint a kék ledvilágítást az ülések alá.


Persze azt is rengetegszer megkaptuk már, hogy egy találkozón csak a magazinban már megismert autókat fotózzuk újra, de ezen az eseményen többnyire ezek jelentették a felüdülést két érthetetlen spolier között.


El kellene felejteni azt, hogy menő autót csak milliókból lehet építeni (ahogy azt már számtalanszor bemutattuk), és persze azt is, hogy egy komolyabb ültetéssel nem lehet közlekedni. Hiszen 2014 van, ma az autótuning egyértelműen ez az irány, márkától függetlenül, ezt végre el kellene fogadni. Nézzétek csak meg az alábbi videót, majd számoljátok ki, hogy hány fényévnyire vagyunk ettől. (vagy csak 2 hétre? Hisz nemoká jön a Stancefest...)


Egyszóval, hajrá emberek, építsetek rendes autókat, mert csak elhatározás kérdése, és a tietekre is csöpög majd a nép...
Mindemellett a Devilre, mint rendezvényre nem lehetett panaszunk, minden bizonnyal minden kilátogató megkapta azt az élményt, amit keresett. Legyen ez a haverokkal sörözés, a hangnyomásverseny vagy akár a vigyorgó gyerekek fotózása a körhintán.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése