2012. július 17., kedd

Használj óvszert!


Képzeld el, hogy valahol Dél-Afrikában vagy egy elegáns házban, egy befolyásos és gazdag üzletember látott vendégül. 1947-es Cheval Blanc bort isztok, kaviárt esztek, a háttérben Vivaldi Négy évszaka szól, és a kellemes beszélgetés után a házigazda megengedi, hogy éjszakai partnernek válassz magadnak a hatalmas villa medencéjében fürdőző szebbnél-szebb hölgyekből, akik között ott van az idei Miss World South Africa is. Igen ám, de nincs nálad óvszer, Dél-Afrikávan pedig a felnőttek 20%-a HIV fertőzött.... Te bevállalnád?

Hasonló volt Jacsó Peti helyzete is a Skyline-nal. Zseniális autó, megy mint a barom, az ember álmodni se merne jobbról. Pláne nem annyiért. Viszont az angol papírok zűrje miatt az autó honosítását megtagadták, a hatóságok pedig rászálltak a külföldi rendszámos autókra. Így Peti néha tudta használni, amikor sikerült P-rendszámot szerezni hozzá.


Hetekkel korábban új ötlettel állt elém Peti: eladja a Civicjét, a Skyline kapja a csövet, megy versenypályára, utcára pedig megszerzi nagy álmát, egy Nissan Silviát. Ám a szokásos dolog történt, ugyanis jól tudjuk: egyedi autón nehéz továbbadni. Hiszen ha az ember a saját ízlése szerint épít egy autót, rákölt rengeteg pénzt (és persze energiát), azt nagyon ritkán fogják neki megfizetni. Ugyanis, ha valaki megteheti, hogy annyi pénzt költsön egy egyedi autóra, akkor inkább a sajátját formálja teljesen a saját ízlésének megfelelőre. Így hiába jó és megbízható a Civic (a módosításokon túl, összesen 3000 forintot kellett rákölteni meghibásodás miatt - 9 év alatt), nem talált vevőre.

Ám egy nap érdekes gondolattal állt elém Peti. A kiszemelt Silvia gazdája beszámítaná a Sky-t. Én mit tennék a helyében? Mondtam neki, hogy a két autót összehasonlítva eszembe nem jutna a csere, de mivel a Silvia magyar papírokkal rendelkezik, így meggondolandó. Három nap hajtépés, megtekintés, agyalás után megszületett a döntés: a Silviához hozzácsaptak egy garnitúra bronz Advan Racing GRII felnigarnitúrát,  így mehet a csere. 


Peti tegnap délután hívott fel, hogy volna-e kedvem vele tartani, este 9 után indulnánk Gyálra. Tudtam, hogy reggel lesz, mire hazaérünk, de kit érdekel, mentünk. Jól ment a Sky, zabálta a benzint, visszafele pedig jól jött a Silvia is, alig negyed tankból. Nyilván a 170 lóerős motorral nem lép akkorát, mint a másik a 270-essel, de ez hamarosan orvosolva lesz. Az új autó kisebb, mint elődje, így az én 196 centimnek nem éppen ideális, de nem is az enyém lesz. Tetszetős kis darab, bár a lapos karosszéria azért kívánja a későbbi sportfutómű által elérhető nyolc centivel alacsonyabb hasmagasságot, a kicsit zöldes arany fényezéshez pedig egy kicsivel peresebb gumival tökéletesen mutatnak majd a sárgás felnik... De ezt majd később, na meg a részleteket is majd feltehetőleg a Magazinban olvashatjátok, amikor hónapok múlva eléri a Peti által óhajtott formáját az autó.

Ugyan Miss World South Africát bukta Hősünk, de sikerült gumit szereznie, így nem kell hipochonderként keresgélnie magán az apró, korábban nem tapasztalt pörsenéseket, nem kell félni, hogy a második udvarhölgytől elkapja-e az AIDS-et. Széles utat, ócsó benzint az új szutyokhoz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése