2012. július 24., kedd

Alfa Romeo Corolla


Lengyelországi túránk alatt Dani végig azzal fárasztott, hogy a Corollába egy AE86 kormányt szerez, hiszen attól majd sokkal jobb lesz. Próbáltam beleverni a fejébe, hogy attól se sportosabb nem lesz a Corolla, se sokkal stílusosabb. Arra a kérdésre, hogy ez esetben én mit tennék bele, csak annyit válaszoltam, hogy nekem a nagy szerelmeim a fa Nardi kormányok. A maguk egyszerűségében a legszebbek, amelyeket valaha gyártottak. Ha az eredeti háromágú kormány nem lenne akkora kuriózum a Bogárban, akkor már réges-régen egy ilyet markolásznék.

Arra nem gondoltam, hogy ez a gondolat szöget üt Dani fejében, és néhány héttel később már küldi is az eBay linket, ahol egy eredetileg MX5-be készült Nardi szerepelt viszonylag kedvező áron. Ugyan végül a licitet bukta az utolsó pillanatban, ráleltünk egy másik használt darabra, Bangkokban. Miután meggyőződtünk, hogy nem valami fos utánzat, Dani leütötte a fixáras terméket, ami ma meg is érkezett hozzá, így a felnik után megvan a második olasz alkatrész a Toyotába. Ezután már csak egy jó kis Alfetta V6-os kellene, és kész is a csíkszemű dolce vita... A beszerelés persze még várat magára, pláne, hogy az autó még itt van Debrecenben.


Hiszen Danink utolsó pillanatban mégis úgy döntött: inkább állítható futóművet szeretne a Corolla alá, aminek elkészítése újabb hetekkel megnyújtotta az autó elkészülését. Persze így sokkal egyszerűbb lesz belőni az ideális hasmagasságot az új felnikhez.

Apropó felnik: a takarításkor vettük észre, hogy a négyből két középen a küllők hajszálvékonyan bár, de el vannak repedve.Némi fejtörést okozott, hiszen a Fondmetal felniközép nem egy minden sarkon kapható valami. Maradt a hegesztés, amivel múlt héten készültek el. Most egy esztergályos műhelyben éppen a felesleget szedik le róla, hogy azután folytatódhasson a csiszolás, festés, összeszerelés, majd végre a gumizás.

Ezzel minden bizonnyal a héten elkészülünk, hogy amikor jövő héten a gátlók is megérkeznek, már csak az összeszerelés maradjon hátra. Végül pedig a debütálás. Mondjuk a JapCarFEST-en....


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése