De vannak olyanok is, akik nemcsak magukat képzelik
Sebastien Loeb, Colin McRae, Carlos Sainz vagy Tommi Mäkinen bőrébe és
overaljába, hanem még a kezük között lévő technikát is WRC verdának vélik.
Ennek jogalapját pedig nagyon hosszan tudják bizonygatni, különösképp akkor, ha
az adott márka, akárcsak egyetlen futam erejéig is, de indult a rali vébén.
Innentől kezdve a kocsinak „rali pedigréje” van. Ez az ő
olvasatukban pedig azt jelenti, hogy amire a WRC verzió a világklasszis pilóták
kezei között képes, azt az általuk hajtott, utcai változat is hajszálra tudja.
Az egyik kedves barátom (nevezzük mondjuk Bincinek) az
elmúlt napokban a hirtelen jött havazás hatására raliversenyzővé vedlett, és
minden kanyart keresztbecsúszva próbált teljesíteni a család teljesen széria
Peugeot 206-osával, aminek az 1,1 literes motorja heves izgalmi állapotban sem
tud többet 59 lóerőnél.
A kis oroszlán kimondottan jól állta a megpróbáltatásokat,
és mivel nem volt olyan hóakadály, ami problémát okozott volna, Binci egyre
büszkébben húzta ki magát, miközben a műszerfalat simogatva fellebbentette a
fátylat a 206-os titkáról: „Nem akad el, mert rali pedigréje van”.
Ezt a mondatot viszont nem árt kicsit boncolgatni. Ugyanis a
Peugeot 206-os alapjaira épített WRC autóban egy 2,0 literes, 300 lóerős motor
dolgozott. Ezt a teljesítményt pedig négykerékhajtás vitte át a versenypályák
felületére. Nem is rosszul, hiszen ez a modell összesen 24 vébé futamot nyert,
valamint két egyéni bajnoki címet Marcus Grönholm révén 2000-ben és 2002-ben.
De az a szellem, ami a raliautókban volt, tovább él az utcai
206-osokban is. Binciékében pedig különösképpen. Függetlenül attól, hogy nincs
négykerékhajtás, a 2,0 literes erőforrás helyett is mindössze 1,1 liter van, és
a 300 lónak kevesebb mint a hatodát gyűrték a motorháztető alá.
Tehát az összes kapcsolat a két kocsi között mindösszesen
annyi, hogy mindkettő benzint éget, négy kereke van, hasonló a formája és
Peugeot-nak hívják. Ez viszont éppen elegendő…legalábbis Binci szerint.
Végül a rali pedigrének a nap végén kábé 12 centi szűz hó
vetett véget, ahonnan nekem kellett kitolnom a Peugeot, amit egy pillanatra elhagyott
a WRC-k szelleme. De erre is van magyarázat, ugyanis a kivétel erősíti a
szabályt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése