2012. február 27., hétfő

Na akkor tisztázzuk!


Az autóépítés, mint olyan egy igen kreatív műfaj, ami lehetővé teszi, hogy különbözzünk a többiektől, hogy egyediek legyünk. Még akkor is, ha az önkéntesen bizonyos keretek közé van kötve az ember. Gondolok itt a különböző autóépítési stílusokra, amelyek követnek egyfajta ideológiát, jobb esetben pedig figyelemben tartják - az általunk sokat emlegetett - történelmi hitelességet. Éppen ezért, amikor úgy döntöttem, hogy a Bogaram elmozdul a gyári állapotról, mindenképp olyanban gondolkodtam, ami akár régen is létezhetett volna. Így, amikor Zolinak eladóvá váltak a BRM-ek, lecsaptam rájuk...


Igen ám, de ezzel folytatódott az a tortúra... Ugyanis az én autóm nagyon hasonlít a Zoliéra, hiszen bár van közöttük öt év, mindkettő dőltlámpás, hasonló a színük és JGA-val kezdődik a rendszámuk. Utóbbiból nyilvánvaló, hogy a felújításukat is nagyjából egyszerre, 2004 környékén fejezték be. Míg az én autómat többnyire gyári állapotba hozta az előző tulajdonos, addig a Zolié kissé alacsonyabb lett, 1,6-os motor került bele, és Porsche dísztárcsák kerültek az eredeti felnikre. Közepesen figyelmes szemlélőknek elhanyagolható részletek, bőven elég arra, hogy megkeverje őket.


Aztán jött a váltás, Zoli először csak a BRM-eket csavarozta fel a Bogarára, majd jöttek a korlátos lökhárítók, hátulra pedig az eredeti, egykamrás lámpák. Valamikor ekkoriban került hozzám Oli... Még akkor is feltűnően keverték a kettőt, annak ellenére, hogy egyértelműbb lett a különbség, és a tartózkodási helyük között is volt 400 kilométer. Miután Zoli elkezdte a WBX motort építeni, nem egy e-mailt kaptam, amiben hozzá intéznek motorfelújítással kapcsolatos kérdéseket. Kezdtem hozzászokni, de ahogy telt az idő - többnyire ennek a blognak köszönhetően - már nem kellett minden találkozón magyarázkodnom.


Újabb gondot okozott, amikor 2010 novemberében megvettem Zolitól a felniket az ő vasáról. Ráadásul nem azért adta el, mert váltani szeretett volna, hanem mert szélesebb és jobb minőségű BRM-ekre volt szüksége a megnövekedett teljesítményhez. Így lett a Midland Wheels gyártmány helyett Flat-4, nekem pedig a "gagyibb" is megfelelt az 1,2-höz. Innentől persze megint jöttek, akik összekeverték őket, akik pedig ismerték mindkét autót, azok osztottak, hogy "minek a másikat másolni?" Nem mentem bele a California-look stílus ismertetésébe, csak annyit mondtam, hogy - mindentől függetlenül - ilyennek szerettem volna már a vásárláskor is. Ami egyébként teljesen így is van.


A totális káoszt pedig az okozta, amikor Zolit felkértük, hogy folytatásos regény formájában írja le a Magazinba Bogara motorjának építését. Volt olyan, aki értetlenkedve jött hozzám, hogy nem is tudta, hogy ilyen motor van az autómban, de akadt akinek az nem volt tiszta, hogy miért álnéven írom a cikket. Ekkor jöhetett a felvilágosítás, hogy "ez nem az az autó". Szóval igen, kettő van belőle, azaz egy-egy, és a fentebb leírt hasonlóságokon kívül teljesen más a kettő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése