2012. január 17., kedd

Trollhatten bosszúja


A mankókerékhez különös vonzalmam alakult ki, mikor az első Volkswagenem olajteknőjét koptattam. Anyagi lehetőségeim elég korlátozottak voltak, hétköznap 13-as acélkerekeken gurult a kis zöld szörnyeteg, 165/55-ös gumikon azonban az első találkozóra valami ütősebbet akartam. Meglátogattam kedvenc autóbontómat ahol ráakadtam 4db 15-ös mankókerékre 110/70es gumikkal. Ezeket sárgára festettem, majd villantottunk a talin is.

Ezen előzmények után nem is aggódtam a frissen vásárolt Saab mankókereke miatt, csakhogy defektes lett az első gumim. Segáz, gondoltam, majd rutinosan láttam a műveletnek, hiszen ez volt az ötödik fél éven belül. Na jó, két 'miatyánkot' elmormoltam a bajszom alatt, de ez szerintem természetes. Tekintve, hogy vasárnap történt az afférja a keréknek és a diszkrét kátyúnak így gumishoz nem mehettem, de nem probléma, városban nem lehet gond. Egyetlen aprósággal nem számoltam, mégpedig januárban viszonylag gyakran esik hó, így természetesen el is kezdett hullani nyomban. Ettől a perctől kezdve 3 dologra volt alkalmatlan az autóm, gyorsításra, lassításra és a kanyarodásra. 

Nem értem, egy olyan országban ahol az év jelentős részében hó van, hogy kerülhet mankó a csomagtartóba. Azért sem értem, mert a kezelési utasítás jelentős része foglalkozik azzal, hogyan autózzunk hólánccal és szöges gumival.

Ti mit gondoltok a mankóról, milyen pótkerék lapul a csomagtartóban?

2 megjegyzés:

  1. Sok embernél előfordul, hogy defekt, kicseréli a pótra és megy vele hónapokig, majd aztán ha az is deffes lesz, akkor mi van?
    Szerintem ezért találták ki, hogy legyen egy "mankó" amivel elbiceghetünk az elő gumisig.
    Az egy másik dolog, ha ezt sem váltják le. Nah meg a 60-as határ betartását mennyien veszik figyelembe...

    VálaszTörlés
  2. Szerencsére nálunk a családban sosem volt még mankó(pót)kerékkel felszerelt autó. Mindegyikben teljes értékű a pótkerék. Sőt az öreg Kadettemben a gyári pótkerék van, a gyári gumival. Még sosem volt felrakva, sőt tudtommal kiszedve sem. :)

    VálaszTörlés