2011. szeptember 14., szerda

BMW X6

Gergő a múltkor elkezdte az új autók értelmetlen extráinak feltárását, most pedig én folytatnám a legértelmetlenebb jelenséggel, amit az utakon lehet látni manapság: A BMW X6.
Halkan jegyezném meg, hogy a BMW-ket szeretem. Szaros koromban a 850-est tologattam, később volt e34-ünk, mostanában pedig egyre jobban tetszenek az annál öregebb modellek is.
A betonterepjárók jelenlétét soha sem értettem. Minek egy benzinzabáló összkerekes megemelt paldólemezű családi egyterűvel járni? Pláne Kishazánk kimondottan hegyi útjain. Már egyszerűen ránézek, és attól is rosszul vagyok. A Mercedes ML zabál, az Audi Q7 egy magasított kombi, a BMW X5 drabális és agresszív, Lexus RX csak egyszerűen ronda. Ha választani kell, akkor Range Rover. De inkább az se. Aztán jöttek a kisebbek, a szabadidő terepjárók, amik ugyanolyan alkalmatlanok a terepen, mint a nagyok, de kevésbé kényelmesek. Aztán jöttek a még kisebbek... hagyjuk. Tény, hogy egyik-másik alkalmas a terepre is, de ki visz le egy többmiliós vasat az árokba b*szatni?
De a csúcs nálam az X6-os. Ilyen ronda autót soha nem láttam, és nálam ennyi általában elég ahhoz, hogy ne foglalkozzak vele többet. Aztán a minap éppen a BMW-vel szemben állítottunk standot, ahova - persze - kihoztak egyet eme gyönyörű példányból. Először nézzünk rá messziről. Elölről ugyanaz a szopottgombóc orr, mint az X5-ösön, azonban hátulról lecsapták a puttonyt, így lett kúpé. Egy terepjáróból. A BMW szerint ez egy szabadidősportterepjáró, hát vizsgáljuk meg ezt közelebbről:
- Szabadidő autó: Ha van ennyi pénzed arra, hogy a szabadidőd eltöltésére szenteld, akkor menj el vitorlázni, vagy snowboardozni, sokkal nagyobb élményt fog nyújtani.
- Sport autó: Ezzel a hasmagassággal?
- Terepjáró: Az, hogy terepgumit még fotón se látott az X6, az egy dolog, de azok a szavak is kínaiak számára, mint a differenciálzár. Terepjáró? Van még kérdés?
- Vagy úgy értették, hogy sport-terepjáró?: Az egyelt fentebb lévő válasz miatt ez is kizárva.
De nem is baj, mert legalább van egy nagy, szép (ronda) és biztonságos autónk az öttagú családnak. Ja, hogy csak négyszemélyes? A francba. Mert bizony, hiába akkora nagy, hogy egy átlagos garázsba csak az orra fér be, a középső-hátsó ülés helyére egy pohártartós-könyöklős-asztal-konzolt szereltek a bajorok. Tehát családi autónak se ideális. Amint említettem, volt szerencsém egy X6-tal közelebbről megismerkedni. Nagy, minőségi, tágas, tele kütyükkel, aminek a feléről se tudom, hogy micsoda, és kényelmes. Egészen addig, amíg be nem ülök hátra, hiszen a kúpésítás miatt a fejem nem fér el. Ugyan csináltak egy huplit neki, de még így is éri a plafont. Egyetlen hang hagyja el a torkomat: pff.
Na ezt persze meghallotta a BMW sapkába öltözött úriember (értsd szalonvezető) és kérdezte mi a baj? Mondtam, hogy nem fér el a fejem. Erre hülyének néz és megkérdezi, hogy melyik kúpéban fér el? Majd pedig kifejtette, hogy ebbe a kocsiba úgyis csak két ember ül, elől. Köszönöm.
Összegzés: A BMW épített egy olyan ötajtós sport terepjárót autót, ami kétszemélyes, közúton libeg, terepre alkalmatlan, sokat eszik és kimondhatatlanul ronda. Mindezt 35 millió forintért (a kiállított példány egy M csomagos volt, de az alja is 18 misi). Akkor már inkább egy ILYET (vagy valami öreg és ritka vasat) veszek szabadidőautónak, meg mellé egy Nivát terepre ugyanennyiért és megvan minden amit szeretnék. Komolyan nem értem az embereket...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése