2010. június 20., vasárnap

Wolfsburg

Májusban beszéltem erről az útról először Laci bácsival aki kérte nézzem meg az aktuális programot. Nos megnéztem és eldöntöttem, hogy ha mindenki úgy akarja akkor megyek... Hát úgy akarták…
2010.06.09.-én szerdán indultunk hajnalban Debrecenből 3 autóval, majd az Autópályán csatlakozott még egy Bogár hozzánk, hogy a reggel 6 órai budapesti találkozóra oda érjünk.
A fővárosban gyűltünk össze, és mintegy 13 autóval elindultunk Németországba, az úti célunk irányába: Wolfsburg, a 15. jubileumi léghűtéses találkozó.
Ausztrián keresztül érkeztünk Csehországba, ahol Prágában töltöttük az éjszakát majd másnap indultunk tovább. Az úton apróbb műszaki hibával kellett megküzdeni, hiszen a Janó autója rakoncátlankodott egy kicsit de semmi komolyabb probléma nem volt.
Így érkeztünk meg Drezdába ahol megnéztük a Zwingert Alexanrda vezetésével, aki a Boka Pista ismerőse, és rendelkezik T2-vel, illetve Bogárral, majd délután érkeztünk Wolfsburgba ahol a szervezők már javában készülődtek a találkozóra, és nagy örömmel fogadtak minket.
A sátortáborunkat felállítva kezdtük meg az út fáradalmainak kipihenését, valamint aki nem bírt magával az elindult egy kis körútra gyalog feltérképezni a környéket.
Péntek reggel egy kisebb viharra ébredtünk amely lehűtötte a levegőt rendesen, valamint egy jó kis eső is kerekedett a borult égboltról. A kedvünket azonban nem szegte hiszen már nagyon vártuk, hogy elinduljunk a VW főhadiszállására, a gyár látogatásra.
A gyárban egy Golf 5 cabrioval, azután egy 2x15 személyes utánfutóval vittek körbe minket.
A gyárban megtudtuk, hogy mintegy 1560 robot dolgozik és napi 3500 autó készül amelyeket nem szériában gyártanak, hanem a kérésnek megfelelően készülnek el, jellemzően Golf, Polo, és Tiguan.
Ezt követően érkeztünk vissza a találkozó helyszínére ahol következett a pihenés, és szemlélődés hiszen érkeztek sorra a bogarak és buszok…
Másnap délelőtt az idén 10 éves autostadtba mentünk ahol rengeteg látnivaló volt, többek között a VW ikertorony, a Bogár prototípusok, az egymilliomodik, az első golf amely teszt jellegű volt csak, az 1001 lóerős Bugatti és egy csomó kuriózum. Az itt készült rengeteg fotót majd láthatjátok a galériában.A találkozóra mintegy 250-300 autó érkezett szerény számításaim szerint, de vasárnap kezdődött a várva várt felvonulás amelyen már jóval több léghűtéses jelent meg, szerény becslésem szerint 500 autó volt itt. T1, T2, Kübel illetve Schwimmwagen valamint egy Typ 877 a Kommandeurwagen utódja, és persze rengeteg bogár pl.: Hebmüller cabrio és a többi gyönyörűség. A felvonulás a VW múzeumban végződött, itt aztán ismét rengeteg kuriózum volt pl.: Plattenwagen, a filmhős Herbie, Fridolin stb…
Ezt követően érkeztünk vissza a találkozó helyszínére ahol eredményhirdetések következtek. A társaságunk kapta meg az egy klubból érkező legtöbb autó, valamint a legtöbb fővel megjelentek díját is.
Másnap azaz hétfőn indultunk vissza, de útközben gyorsan megnéztük a Regensburg mellett, illetve a Duna partján fekvő Wallhallát, hogy aztán érkezzünk a pihenőhelyünkre Passauba ahol az éjszakát töltöttük. Kedden reggel ismét elindultunk és estére haza is értünk Debrecenbe.
Az úton a Janóék autója még úgy gondolta, hogy megtréfál minket és elment a töltése a Bogárnak. A Hajdúböszörményi leágazástól egy rövid távon mi húztuk amíg az akkumulátort kicserélték Béláék.
Tulajdonképpen egy nagyon fárasztó de annál több élménnyel járó túrán vagyunk túl amely nagyon jó volt. Kár lett volna kihagyni…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése