2010. január 5., kedd

'65-'66 standards for sale in Germany & Belgium

Nemrégiben írtam egy bejegyzést, hogy milyen nehéz információt és képet gyűjteni a Sparkäferekről, azon belül pedig - ami engem érint - az 1966-osokról. Erre most rácáfol a mobile.de, ugyanis az oldalon jelenleg 3 is van eladó.

Az első ugyan messze van már az eredetitől, de fellelhető rajta több jel, ami arra utal, hogy valaha egy alapmodell lehetett. 1965-ösként hirdetik (ami akár 66-os modellév is lehet ugyebár), és az első szembetűnő különbség, hogy faltdach-tetős, holott akkoriban már a kemény tolótetővel szerelték az exportmodelleket.

E mellett a standardokra jellemző motorháztető van rajta, ami olyan alakú, mint a 'sima' 65-ösé, de kis rendszámvilágítás van rajta. Beszélhetnénk a a díszlécek hiányáról is, de ezek a tuning miatt is minden bizonnyal hiányoznának róla.

A hirdetés ITT megtekinthető!

A következő egy belga autó, ugyanitt hirdetve. Ez már sokkal inkább tűnik eredetinek, mint az előző (eltekintve a nem rávaló visszapillantótól, a szempilláktól és a rengeteg matricától). Kérdéses, hogy a díszlécek utólag kerültek-e fel, esetleg rendelni lehetett-e őket.

Korábban is hallottam, hogy a háromküllős kormányon kívül, ováléval is szerelték őket, de eddig csupán egy példát láttam erre. Nagyon hasonló ülés-, és ugyanolyan az oldalkárpit, mint amilyen az enyémben is található.

Tisztán látszik, hogy az ablakok körül a falcokon nincsen kárpitozva, ahogy a hátsó szélvédő alatt is a gumiszőnyeg van.

Viszont a sparoktól (nem csak a 65-66-osoktól) eltérően mindkét oldalon van napellenzője. Vajon ez is extrásítás, a díszlécekkel együtt, vagy utólagos beavatkozás? A fényezése ugyanaz a SeeBlau, mint az enyém, motorháztető a speciális standard tető, rajta az 1200-as felirattal.

A dísztárcsák és a lökhárítók fényezettek, nem pedig krómozottak. Jól látszik, hogy a jobboldali dudarács utólag lett feltéve, és hiányzik alóla a lyuk. Gyári, 6V-os elektromos rendszerrel és 34 lovas eredeti motorral van szerelve. 1966 júniusi az autó, szép darab!


ITT látható a hirdetés!

Ha az előzőre azt mondtam, hogy szép, akkor ezt is hasonló jelzők illetik! Ugyan vannak hibái, mégis öröm ilyen szép, és eredeti standardot látni, főleg úgy, hogy nem túl sok szaladgál belőlük az utakon. Nincsenek rajta a díszlécek, a fényezése gyári PearlWhite.

Szintén a különleges, spar motorháztető van rajta, a késői kilinccsel. A felnik fényezése egyszínű, fehér a fekete-fehér helyett, ez kissé ront is az összképen, ahogy a feketére festett dísztárcsa is. A lökhárítókon már az eredeti szürke szín köszön vissza (az enyémnek is ilyennek kellene lennie, de a króm jobban tetszik). Mindkét oldalon van dudarács, ami minden bizonnyal a felújítás miatt került fel, amikor nem 'tömték be' a helyét.

Belül sincs díszléc a műszerfalon, és a háromküllős perec kormány ékesíti. Azonban, ami rögtön szemet szúr (és eléggé szúrja) azok a nem gyári ülések (a hátsó képen látszanak a fejtámlák).

A motorja még az eredeti 34 lovas D-s, de az elektromos rendszer már 12V-ra lett alakítva. Az ára elég borsos, felmerül bennem a kérdés, hogy az enyémet vajon mennyiért lehetne eladni (nem mintha el akarnám)...

A hirdetést ITT megnézhetitek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése